Tijger in de BRUV

8 juli 2014 - Pacific Harbour, Fiji

Ongeveer een week geleden hebben we, zoals we altijd doen voor de duik, de BRUV gedropt. Dit is een onderwatercamera die voor negentig minuten opnames maakt in de buurt van een box met 1 kg dode vis. Maar deze keer was het anders dan anders. Naast de box met 1 kg dode vis hebben we twee super grote brokken tuna en mahi-mahi geplaatst.

En wat kwam daar op af...... een tiger shark, lemon shark en een grey reef!!! De tiger shark was het meest spectaculair. Deze haai kom je namelijk niet veel tegen hier in Fiji. De haaien bioloog heeft dit jaar er maar een gezien en dit was tijdens een duik waar ze de haaien gingen voeren.

Toen we de video's gingen bekijken en de tiger shark kwam binnen zwemmen barste het geluid los. Voor jullie lijkt het filmpje misschien 'oke' er komt een grote haai, maar hier was het alsof Nederland in de laatste tien seconde van de world cup het winnende doelpunt zou maken. Iedereen stond te schreeuwen, te dansen en nog meer te schreeuwen van blijdschap.

Dit is de link van een verkorte versie van de BRUV video, ik hoop dat jullie het speciale ook voelen (soms kijk je de BRUV video's namelijk negentig minuten naar kleine vissen en dat is alles). En op het moment dat deze video is gemaakt waren wij in hetzelfde water aan het duiken! Jammer genoeg hebben we al deze speciale haaien niet gezien.

1. Jan Willem:
    12 juli 2014
    Hoi Minne,

Ik heb net alles gelezen en gezien. Het ziet er heel gaaf uit allemaal. Ik krijg bijna weer zin om op het vliegtuig te stappen naar een tropische locatie. Lekker genieten nog :-)

JW