Surf Sigatoka SanD Dunes

11 juli 2014 - Sigatoka, Fiji

Dit weekend had ik georganiseerd. Het was zo als elk weekend weer een super weekend geworden, maar een weekend organiseren voor een heleboel mensen doe ik niet weer. Veel te veel gestrest voordat het weekend begon.

Vrijdag gingen we al lekker vroeg weg met de bus. Het duurde namelijk twee uur om bij de Sigatoka sand dunes te komen. Dit is een nationaal park in Fiji met super hoge zand duinen die in honderden jaren gevormd zijn door de rivier. Als je daar bent waan je je in de Sahara met een beetje wadden gevoel. Op sommige plekken was het zand zo heet dat je je voeten branden. Totdat je bij de zee uitkomt, met zulke hoge golven dat ik een paar keer over de kop ben gevlogen.

Tijdens de lunch hebben wij het nieuwe Fiji taartje uitgevonden. s' Morgens waren we met zijn alle naar de supermarkt gegaan om brood, Nutella, papaja, sinaasappels, en koekjes te kopen voor de lunch. Ik had nog bananen chips en uiteindelijk werd dat taartje brood met Nutella en bananenchips!

Na de wandeling en het zwemmen bij de duinen kwamen bijna alle andere mensen. Dat had ik absoluut niet verwacht. Ik had namelijk alleen maar voor de mensen van de hike geboekt en een briefje achter gelaten voor alle slapende mensen dat ze het zelf maar moesten regelen.

Dus gingen we met zijn alle in Sigatoka wat eten om daarna een kampvuur te bouwen op het strand. Dat was super gezellig, maar ik had jammer genoeg niet veel stem meer over. Ben ik eindelijk weer beter, is er nu wat mis met mijn keel. Maar dat heeft mij niet tegengehouden om de volgende dag surf lessen te nemen met Alessandra. Nu ben ik dus surf verslaafd. Het is echt zo leuk, in het water met grote golven. Aan het einde kon ik tien keer op een rij blijven staan op mijn plank! Over twee weken gaan we weer surfen, maar dan op Natadola beach. Dit is volgens de reisgids het mooiste strand van heel Viti Levu en de golven zijn daar meer gecontroleerd dan hier in Sigatoka. Het was namelijk best ruig om daar te surfen voor de eerste keer en dan waren er nog allemaal kleine kindjes mee van een jaar of acht die er geen enkel probleem mee hebben. De surf school was echt op zijn Fiji, heel relaxed en alle kindjes gaan gewoon elke keer mee.

Deze aankomende week wordt een beetje een rommeltje. We gaan namelijk verhuizen tussen de activiteiten door. Nu wonen we met alle staf en vrijwilligers in drie verschillende huizen, maar dinsdag vertrekken we naar het super grote huis met een zwembad. Ja, ik heb niks te klagen als het om de accommodatie gaat. Dat is bij veel andere projecten wel anders.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade