Weer beter

4 juli 2014 - Pacific Harbour, Fiji

Na een hele week op bed te hebben gelegen voelde ik mij dit weekend uiteindelijk weer wat beter. Vrijdag bleef een relaxed dag, met strand en zwemmen en met zijn alle wat drinken bij Baka Blues. Dit is een erg gezellig restaurant in Art village met live jazz muziek en hele lekkere toetjes.

Zaterdag werd veel actiever. In de ochtend ben ik weer naar het strand gegaan en deze keer samen met Nicola en later kwamen er nog een paar andere mensen. Die mensen hebben alleen de sea snake gemist. Pech voor hun, want dit was echt bijzonder. Het begon toen een paar lokale mensen op het strand stonden te gillen met een lang dun kronkelend ding in een van hun handen. Wij kwamen meteen kijken en dan is het een giftige sea snake die twintig keer giftiger is dan de meeste slagen die op het land leven. Gelukkig is het gebit van deze slang te klein om een mens te bijten. Er zouden veel van deze giftige sea snakes moeten zijn in Fiji, maar ik heb er nog geen een in de vijf weken gezien tijdens het duiken. Zelfs de lokale mensen waren verbaasd dat ze er een vonden. Jammer genoeg kwam deze zeeslang waarschijnlijk naar het strand om daar te overlijden. Hij of zij het een bijt van een grote vis in de staart wat waarschijnlijk de oorzaak ervan was. (Ik ga nog het  filmpje van de sea snake uploaden en is die is dan te vinden onder het kopje video's).

Later hebben we nog kokosnoten gezocht en geopend, wat deze keer met veel gelach gebeurde. Eerst even naar de stand bar om te vragen naar een rietje. Alleen wisten we het engels woord ervoor niet, dus sta je daar aan de bar uit te beelden dat je graag een rietje wil. Uiteindelijk met rietje, wat uiteindelijk een straw moet zijn, op het strand. Neem ik de eerste grote slok en spuug alles meteen weer uit. Het kokosnootwater bleek bedorven te zijn en was een alcoholisch drankje geworden. Gelukkig zijn er genoeg kokosnoten hier te vinden en hebben we snel een andere geopend.

Daarna zijn we met bijna alle vrijwilligers een hike gaan maken naar de watervallen om daar te gaan zwemmen. Eerst gingen we met veel te veel mensen in de taxi, al was het gelukkig nog niet zo erg als de overvolle taxi's in India. Om daarna voor een uurtje te lopen, want zo veel tijd hadden we ook niet om voor het donker thuis te komen. Het was geweldig, over kleine smalle modder paatjes en waden door riviertjes om daarna aan te komen in het paradijs. Een waterval waar je van af kan springen, klimmen, slingeren en dat allemaal honderd keer. Gelukkig had ik daar de energie weer voor en ik hoop dat ik volgende week weer met alle activiteiten mee kan doen.

1. Nieuwerbrugse Perdijkies:
    Hey Minne,
    Wat ontzettend leuk om weer het één en ander te lezen (en te bekijken;-D ) Wat een stunt hé met dat rietje, ik zie het al helemaal voor me en dan nog zo'n verrassende kokoscocktail :P ... Ben reuze benieuwd naar de foto's van het paradijsje. Klinkt erg goed allemaal, maarruh... blijf maar uit de buurt van die seasnakes hoor!
    Heel veel liefs en dikke knufs van ons
  2. Nieuwerbrugse Perdijkies:
    O ja, enne... nog gefeliciteerd met zusje Rins :D
  3. Rinske perdijk:
    Hoi minne,
    Ontzettend bedankjes voor het cadeau ik ben er echt blij mee. Sabijn en ik zijn vanplan om er een gezicht op te maken. Nogmaals heel erg bedankt
    Heel veel knuffels van rinske