Einde van het project

2 augustus 2014 - Pacific Harbour, Fiji

Ja, ook ik realiseer me dat ik een hele tijd niks meer heb geschreven, maar wees gerust dat is geen slecht teken. Ik heb het nog steeds super naar mijn zin en heb het de laatste tijd druk gehad met het plannen van mij trip door Fiji. Eerst zou ik na het haaienbeschermingsproject één week gaan reizen, maar er is hier nog zoveel dat ik wil zien en je komt niet zomaar weer op Fiji, dus heb ik besloten om twee weken te gaan reizen en een weekje van het project af te snoepen.

Nu ben ik druk bezig met inpakken en morgen ga ik na twee duiken op naar het volgende avontuur, maar dan moet ik het vorige ook achterlaten. Gelukkig zie ik alle vrijwilligers volgende week zaterdag weer in Nandi. Er is dan namelijk een optocht waar Projects Abroad in mee loopt en dan ga ik ook nog één dagje doen alsof ik er nog steeds bij hoor.

Maar eerst op naar de Yasawa's. Dit is een eilanden groep aan de west kant van Viti Levu, het grote hoofd eiland, hier komen de reclame plaatjes vandaan die je ziet als je een reis naar Fiji wilt boeken. Naast de mooie stranden en de blauwe zee zijn er genoeg andere dingen te doen. Een van de redenen dat ik de Yasawa's wil bezoeken is dat je daar kan snorkelen met Manta rays. Dit zijn roggen met een doorsnede van ongeveer vijf meter en als ze zwemmen lijkt het alsof ze vliegen als vogels. Verder ben ik van plan om te gaan kanoën en te gaan zwemmen in lime stone grotten en de rest zie ik wel.

Na een vijf daagse trip naar de Yasawa's ga ik rond reizen in Viti Levu. Op Viti Levu ga ik nog één of twee dagen surfen en mountainbiken in de highlands in Nandi. Verdere plannen maak ik later, want overal waar je komt hoor je nieuwe verhalen over leuke plaatsen.

Al dit reizen doe ik mijn eentje, maar in Fiji zijn gelukkig veel andere backpackers en al helemaal op de Yasawa's. Bang hoeft niemand te zijn, alles komt helemaal goed en ik heb er heel veel zin in!